האיש העשיר ביותר בבבל – ג'ורג' ס. קלאסון

ספר זה משלב כסף ומעמד, שאינם עומדים במבחן הזמן, בערכי משפחה, חברות, אחווה ושיתוף, שעצמתם על-זמנית. הספר הוא סיפור פשוט להבנה פיננסית, והוא מציע לכולנו דרך חדשה להתנהלות כלכלית-ערכית ולהשגת עושר. הספר מציג שבע עקרונות וחמישה חוקי יסוד להגדלת העושר וצבירת הון בעזרת ארקד, שלמד מהו עושר, איבד אותו וצבר אותו שוב, והעביר את הידע הלאה לתלמידיו.

חוקי היסוד לצבירת הון

  1. הון מגיע לאנשים שחוסכים כדי לגדר את עתידם. מי שמשלם לעצמו לפני שהוא משלם לעולם יזכה בעושר.
  2. הון רוצה לעבוד בשבילך אם הוא מונח במקום הנכון. מחזור של השקעה יעילה מניבה ריבית על הריבית ומגדילה את ההון במהירות.
  3. הון מגיע לאנשים המקשיבים למקצוענים. חשוב ללמוד מאנשים שהוכיחו את עצמם ולהקיף את עצמך באנשים שהיית רוצה להיות כמותם.
  4. הון מתרחק מהזדמנויות הנמצאות מחוץ לתחום הידע. השקעה במקומות ברורים ומוכרים יעילה ובטוחה יותר.
  5. הון מתרחק מהבטחות להתעשרות מהירה ותשואות יוצאות דופן.

שבעת העקרונות להגדלת העושר

  1. שלם לעצמך 10% מהמשכורת. כאשר אנחנו מקבלים משכורת, אנחנו ממהרים לחלק אותה לבעל הדירה, לבעל המכולת, לסוכני הביטוח, ולמוכרי המותרות. הכלל הראשון הוא לשלם קודם כל לעצמנו, ורק אחר-כך לחלק לעולם את שארית הכסף. אחרי 12 חודשים – יצטבר סכום מינימלי שיכול לעבוד בשבילנו.
  2. צמצם הוצאות וחיה בצניעות. בד"כ כשאנחנו מקבלים העלאה בשכר, עולות ההוצאות ביחד עם ההכנסות. קל יותר לראות על אילו הוצאות אפשר לוותר מאשר לנסות להגדיל את ההכנסה. כשההכנסה גדלה אפשר להשקיע יותר כסף ולתת ליותר כסף לעבוד בשבילנו.
  3. תן לריבית על ההשקעה להצטבר. כשמשקיעים ונותנים לכסף לעבוד בשבילנו, הקופה ובסיס ההשקעה גדלים. לפעולה זו קוראים "ריבית דריבית". כשההשקעה גדולה מספיק, אפשר להשקיע בעוד השקעה שתניב גם היא כסף. 3 דורות של כסף שעובד בשבילנו הם די והותר להכנסה מכובדת.
  4. נהל את סיכוניך. הקשב למומחים שהוכיחו את עצמם, והשאר בתוך תחומי הידע שלך. עדיף להעמיק במקומות מוכרים מאשר לנסות להרחיב ידע במקומות חדשים, בגלל שקל יותר לרמות אותנו מחוץ לתחומי הידע שלנו.
  5. בנה לך בית. כיום, מסובך לקנות דירה משל עצמנו, אבל החסכון בשכירות והידיעה שלא צריך לעבור דירה ולהיות עבד לבעל הדירה מורידה אבן קריטית מהלב. כל עוד אנחנו לא משועבדים לבנק, דירה היא פתרון מצוין לחסכון בהוצאות.
  6. בנה הכנסה פסיבית לפרישה. היו בעל עסק שלא מצריך את נוכחותכם, ודאגו לתזרים מזומנים שיעלה על סך ההוצאות. כאשר תזרים המזומנים מפעילויות השקעה גבוה מסך ההוצאות אפשר לפרוש לגמלאות.
  7. השקע בעצמך! לשלם על ידע ומומחיות נחשב ל"תשואה אינסופית". התשואה על התשלום תלויה אך ורק במוכנות העצמית, בהלך הרוח ובהתחייבות האישית לאחריות לפעולה שלנו. כל אדם יכול לצבור ולאבד הון, אבל אי אפשר לקחת מאיתנו את הידע ואת נסיון החיים שלנו.

טיפים נוספים להצלחה

  • עשייה מובילה להצלחה – המזל הגדול ביותר מגיע אל האנשים שלא מפסיקים לנסות וללמוד מטעויותיהם. אם לא נטעה לא נזכה.
  • בחירת שותפים – אם נקיף את עצמנו באנשים שאנחנו יכולים ללמוד מהם ורוצים להיות במעמד שלהם, יהיה לנו הרבה יותר קל להגיע לשם.
  • אם ברצוננו לעזור לאחרים להגיע למעמד שלנו, חשוב לוודא שהם לא מהווים נטל עלינו ומושכים אותנו אחורה.
  • אם אגרנו חובות, לא כדאי להלוות כסף כדי לשלם אותם. עדיף לעבוד כדי לשלם אותם, והכי חשוב לא לשכוח לשלם לעצמנו!
  • למדו לקבל ולהכיל את הדברים הטובים שבחיים.

מי שרוצה לקנות את הספר יכול לעשות זאת דרך כאן.
כדי להקשיב לאודיו-בוק באנגלית אפשר ללחוץ כאן.

אני ממליץ לקרוא את הספר בשלמותו. השיעורים מועברים בצורת סיפור פשוט על תקופת בבל העתיקה. קל מאוד להבין את הדימיון בין העסקים של פעם להיום. בנוסף, מנחם לדעת שצרותינו הכלכליות מעולם לא השתנו, ושינוי הלך הרוח ממחשבה ענייה לעשירה הוא עניין של רצון בלבד.

האיש העשיר ביותר בבבל - ג'ורג' ס. קלאסון
האיש העשיר ביותר בבבל – ג'ורג' ס. קלאסון במהדורה עברית

להדרכה והכוונה בניהול תזרים מזומנים למשפחות, עסקים וחברות
nadavsheer@gmail.com
או בפייסבוק

מה זה בלוקצ'יין?

בלוקצ'יין היא תוכנה המייצרת שרשרת של בלוקים. כל בלוק הוא אוסף של רשומות. בביטקוין למשל כל רשומה היא תשלום או מעבר של כסף מאדם אחד

קרא עוד »

Donations

חינוך צריך להיות בחינם. אבל בינתיים שכר הדירה עוד לא :)