קיצור הדרך לעושר

הדרך המהירה ביותר לעושר מורכבת מאחריות למשמעת עצמית, ומריבוי מקורות הכנסה. חשוב לזכור שבחיים אין קיצורי דרך, למרות שלא חייבים לעבוד קשה היום בשביל לייצר הכנסה גבוהה. מה שכן, צריך לזכור כמה כללים פשוטים: 

  • שלם לעצמך לפחות 10% מהמשכורת
  • דאג ל3 דורות של הכנסה פסיבית
  • תתנהג לאנשים כמו שהיית מצפה מאנשים להתנהג אליך
  • זכור שתמיד יש מה ללמוד
  • אין תשואה ללא חשיפה לסיכון

שלם לעצמך

כשכיר, עצמאי, פנסיונר או כל מה שביניהם, המשכורת שלך, שאתה השקעת מאמצים תמורתה, מתחלקת בין הרבה מאוד גופים לפני שהיא מגיעה אליך.

בין אם זה חובות, דיור או הוראות קבע באשראי, או האוכל שאתה מתכנן לאכול החודש, כל חידוש בלאי משק הבית וכל המותרות הנלוות, הרבה מאוד אנשים רואים את הכסף מהמשכורת שלך לפניך. דאג שלפחות 10% מאותה משכורת ילך קודם כל אליך, ואז חלק את שאר הכסף לכל שאר הגופים. שמור את הכסף שנה, ותוכל לייצר מאגר של 12 עשיריות מהמשכורת שלך.

בשלב הזה, זה הזמן להחליט איך הכסף הזה יכול לעבוד בשבילך ולייצר לך עוד כסף.

3 דורות של הכנסה פסיבית

השתמש בקופה שלך בצורה שמצד אחד תסכן אותך ברמה המינימלית ותגדר אותך כנגד הסיכון, ומצד שני תיתן את הערך הכי גדול ברגע הנתון. בין אם מניה, סטארט אפ, אגרת חוב, הלוואה לאדם פרטי, נדל"ן ועוד הרבה מאוד רעיונות יזמיים , לכולם יש דרך לתת לכסף שלהם לעבוד. גם אם זה אומר לשכור אנשים שיעשו את זה בשבילם.

אחרי שנה נוספת של עבודה, יכול להיות שאולי אפילו הגדלת את השכר החודשי האקטיבי, או הקטנת הוצאות כדי להגדיל את הרווח האישי. עוד 12 עשיריות מהמשכורת נוספות לקופה שנוצרה מההשקעה הפסיבית של הכסף. מכאן אפשר לבחור האם לייצר עוד הכנסה כזאת, לשנות הכנסה או להגדיל את המשאב הקיים. לדעתי האישית, את ההחלטה הזאת צריך להשוות למדדים השונים, שבד"כ מבצעים 7%-15% צמיחה שנתית במקרים סטנדרטיים.

חשוב לזכור שלכל אחד מאיתנו יש סיבה שונה לחסוך כסף. אנשים מבוגרים יותר ירצו הכנסה חודשית במאמץ קטן, ולכן יצטרכו לגדר יותר את ההשקעות שלהם על מנת להשאר כמה שיותר יציבים, כדי שההכנסה שלהם לא תיפגע. לאנשים כאלה כנראה יש 2 מליון שקלים או יותר במניות ואגרות חוב. לאנשים צעירים יותר זמן לחיות כדי להתאושש מטעויות לכאורה, ולכן יש יותר מקום לסיכון, ויותר מקום לצמיחה, זהו הסוד של המנוע הקפיטליסטי.

ברגע שביצענו את הטכניקה הזאת, כאשר ההשקעה הראשונה מזינה את השניה והשניה את השלישית, יצרנו מעכרת מנועים של הכנסה שמגדילה את עצמה ללא השגחתנו, וגם פולטת לנו משכורת. עכשיו יש לנו זמן לדברים החשובים באמת.

ואהבת לרעך כמוך

קח לך רגע, עצום את העיניים, ודמיין את היום הכי טוב שיכול להיות לך. מה היית מצפה מהעולם לברוא עליך היום כדי שכשתעצום את העיניים בערב תגיד לעצמך "איזה יום טוב היה לי היום". דאג לדמיין כל פרט הכל מהתנהגות האנשים אליך. פנים אל פנים או בכביש, לקוחות או חברים לעבודה, חברי המעגל האישי – משפחה, חברים. דמיין את היום הזה בלי להגיב אליו, היום מותר לך להיות אילם. הכן רשימה של כל התכונות המשותפות לכל החוויות שעברת במשך היום הזה. התחל מכל התחושות שעולות לך במהלך החוויה, וצמצם לפי מכנה משותף של כל החוויות את ההתנהגות שראית על האנשים.

השלב הבא הוא להתחיל להתנהג בהתאם לרשימה. השלב הזה הוא השלב הקשה ביותר, כי הוא השלב שלא נגמר. עכשיו אתה מכיר את ראית העולם שלך, את הערכים שלך ואת הצפייה שלך מהעולם, נשאר רק להיות הדוגמא לערכים האלה, במעשים ולא במילים.

השאר את הכוס ריקה ללמידה

כמו ביום שדימיינת, לא הגבת לעולם ורק הקשבת, בחנת, ותיעדת את החוויות, נסה להסתובב בעולם ולתעד את החוויות. כאן מן הסתם לא הייתי ממליץ להיות אילם לכל היום, אבל למה לא ברובו הגדול. מצד אחד לא צריך להיות מוזר ולהלחיץ אנשים עם מבט חודרני. מצד שני לא צריך לפלוט כל פורץ שקופץ לראש. דע להבדיל מתי המילים שלך נותנות ערך לשיחה, וכך תוכל ללמוד להקשיב לסובבים אותך.

בנה את החשיבה שלך תוך כדי התבססות על המילים והרעיון של הסובבים אותך. כך הם יוכלו להעריך אותך על שהקשבת להם לפני שדיברת, וגם הוכחת בחזרה על דבריהם את יכולת ההקשבה שלך. לכן יהיה להם קל יותר להבין את דעתך, בין אם לחיוב או לשלילה. לכל אחד יש ערך לתת. העבודה שלנו כבני אדם היא למצות את הערך שלנו ושל הסובבים אותנו. קודם לתת ורק אז לקבל בחזרה.

חשיפה לסיכון

כסף מביא עוד כסף, הרבה יותר קל לעשות כסף בעזרת כסף. הבעיה נוצרת כשאתה מחליט להשתמש במשאב היחידי שאנחנו מפחדים עליו שהוא לא כסף – זמן. ככל שיש לך כסף – תבזבז פחות זמן כדי לייצר כסף. אבל כמות הזמן שתשקיע לא תעיד על כמות הכסף שתרוויח. כאן נכנס מרכיב המאזניים – סיכון לעומת רווח. מה הסיכוי שנצליח או נכשל, וכמה גבוה/נמוך נגיע בהתאם לתוצאה.

השקעה היא עבודת חקר. השאלה הנשאלת היא "איך אני יכול לנצל את הזמן שלי כדי לייצר הכנסה?". השקעה בסיכון נמוך יכולה להיות עבודה כשכיר. אני עובד מספר שעות לפי חוזה מול מעביד שמשלם לי משכורת, כל עוד העסק שלו מאפשר לו. המשכורת שלי תלויה בסיכון של העסק של המעסיק – לכן מסוכן יותר לעבוד כשכיר בחברות סטארט אפ.

ככל שרוצים לצמצם את מרווח הזמן להשקעה צריך למצוא משהו שימלא את המקום – בין אם זה אנשים שיעבדו בשבילך, כמו מנהל העסק שמקבל כסף מהבעלים כדי לנהל, או בין אם זה כסף, העובד של בעל העסק במקרה הזה.

כל השקעה שהיא, החל מבחירת עבודה כשכיר ועד לכל דבר שנחליט לעשות בחיים, תהיה אופטימלית כשנמצא את הסויט ספוט של רווח גדול בסיכון נמוך.

להדרכה והכוונה בניהול תזרים מזומנים למשפחות, עסקים וחברות
nadavsheer@gmail.com
או בפייסבוק

הרגלי חיסכון

לפני שמתחילים הרגלי חיסכון יש כמה צעדים מקדימים: א. לאגד את כל החובות קצרי הטווח ב. לאגד את כל החובות ארוכי הטווח ג. לאגד את

קרא עוד »

חוזים חכמים – Smart Contracts

חוזה חכם הוא קוד על גבי בלוקצ'יין שאחראי לבצע פעולה על בסיס תנאים מקדימים. בדרך כלל הקוד עובד בשיטת "אם-אז". כיום רוב החוזים כתובים בשפת

קרא עוד »

Deep Work – Cal Newport

המפתח לפיתוח הרגל עבודה עמוקה הוא להתקדם מעבר לרצונות הטובים ולהוסיף שגרות וטקסים לחיי העבודה המעוצבים לצמצם את כמו כוח הרצון המוגבל הנחוץ למעבר ושהייה

קרא עוד »

Donations

חינוך צריך להיות בחינם. אבל בינתיים שכר הדירה עוד לא :)