איך הארנק שלי יכול להחליף את הפסיכולוג שלי?

לדעתי המקצוע הזה שנקרא פסיכולוגיה לא צריך להיות קיים, מהסיבה הפשוטה שאני מאמין שלא צריך לשלם כסף כדי לקבל הקשבה.

פסיכולוגיה נשמעת כמו מקצוע מפוצץ, והתלאות שעוברים המטפלים בדרך לעבודה הזאת היא משוגעת. אני חס וחלילה לא רוצה לזלזל במטפלים, יחד עם זאת אני משוכנע שהעבודה שלהם היא לשאול שאלות שיגרמו לאדם להבין בעצמו דברים על עצמו, ולא יותר מזה.

הידע הדרוש לביצוע המשימה הכל-כך קשה הזאת הוא עצום. קשה לאדם לעמוד מול האמת של עצמו, לכן הוא צריך פסיכולוג מוסמך שיתן לו מצד אחד את השאלות הקשות שהוא צריך לשאול את עצמו ואת היכולת לעמוד מול התשובות הכנות שלו לאותן שאלות, ומצד שני אסמכתא שהאדם אכן כאן כדי לאשר את אותן שאלות ותשובות.

מכאן אני יכול להניח שתפקיד הפסיכולוג הוא

  1. להקשיב,
  2. למסגר את המציאות הקיימת,
  3. לבנות תכנית לשינוי המציאות,
  4. להגדיר חוקים חדשים שיצרו מציאות חדשה,
  5. וחוזר חלילה.

לדעתי, הכשל נוצר כאשר אדם מסרב להקשיב לעצמו, או מסרב לשנות את האמונה שלו כלפי המציאות הקיימת. לכן הוא זקוק לפסיכולוג.

אבל יש עוד דבר שמציף את "המציאות הקודרת" שהיא החיים מנקודת מבטי כאינדיבידואל – יש משוואה נהדרת שנקראת זמן = כסף. נוכל לראות שבדיוק כמו שנבחר לבלות את הזמן שלנו במקומות שאנחנו מרגישים הכי בטוחים, ככה גם נבחר להשקיע את הכסף שלנו במקומות שאנחנו מרגישים הכי בטוחים.

אדם שנמצא בקשר רעיל ולא מודע לכך, כנראה ישים לב לזה אחרי שיגמר הקשר – אבל את הקשר של אדם עם עצמו אי אפשר לנתק באמת, ורק בעזרת הצעדים שמוביל הפסיכולוג את מבקש העזרה הוא יוכל לראות איזה חלק מהקשר שלו עם עצמו הוא הרעיל.
בנוסף, אדם שמתעד את הרגלי הצריכה שלו יזכה באמת הקודרת שהיא העקבות הכלכליים שלו. כולנו משאירים עקבות אחרינו, בין אם זה הזבל שאנחנו משאירים, האוויר שאנחנו פולטים אחרי כל נשימה, או הקבלות שאנחנו מתעלמים מהן כל פעם שאנחנו קונים משהו.
מה שיפה באותן קבלות, הוא שהן יכולות למפות את ההרגלים שלנו – ולצייר לנו את ההרגלים שלנו – בדיוק כמו שיחה עם פסיכולוג.

כסף הוא ה-ביטוי לערך בעולם

אנשים היום לא מסתכלים אחד לשני בעיניים, אבל יביעו הערכה בעזרת מתנות או כסף.
אתה אוהב אותה? קנה לה טבעת! ככל שהיהלום גדול יותר ככה אתה אוהב אותה יותר.
הילד שלך מציק לך? קנה לו משהו שיעביר את הזמן! פלאפון זה מושלם, כי היא מכונה למחזור משחקים. אפילו המשחקים היום הם מכשירים למציצת כספים מכרטיס האשראי שלנו.

מנסיוני האישי, הרגלי צריכת הסמים השונים מנעו ממני לחסוך כסף – בין אם הם אלכוהול, קנאביס, או קשרים רעילים, הכסף שלי הלך ממני ולא אליי. ואז קיבלתי את העצה הזאת.

ספר לי לאן הולך כספך ואגיד לך מי אתה

אז כדי לדעת מי אני, באופן טבעי התחלתי להסתכל על העקבות שלי. ההרגלים שלי הציפו את עצמם מבעד לתשלומים שלי. 2000 שקל בחודש על לברוח מהמציאות בעזרת סמים והבלים. 1000 שקל בחודש על אוטו שהתועלת היחידה שלו היא לעזור לי לבזבז עוד 2000 שקל על סמים והבלים, זה נכון שגם בשביל משכורת, אבל אני מניח שקל לנחש לאן הלכה המשכורת.

כשאתה משלם שכירות, אוכל ומחיה, חינוך לילדים, תחזוקת בית ורכבים, ומרגיש בנוסף לכך מחוייב לצאת לחופשה בחו"ל פעם בחצי שנה כדי לברוח מכל הכאב ראש של כל התשלומים האלה, לא נשאר לך הרבה כסף לך. אז ממפים.



בחזרה לקליניקה

  1. מיפוי הרגלי הצריכה שלנו היא הדרך שלנו להקשיב לעצמנו,
  2. מפת הרגלי הצריכה היא המציאות שיצרנו לעצמנו,
  3. העימות האישי עם האמת הקיימת בעזרת ניתוח המפה מייצר מציאות חדשה ברת יישום,
  4. וסידור העדיפויות לכלל ההוצאות מחדש הוא הגדרת החוקים למציאות החדשה.
  5. וחוזר חלילה.

אם שכירות ממוצעת עולה 6,000-10,000 שקלים, אוכל ומחיה עוד 5,000, חינוך 15,000 ותחזוקה 2,000, קל לראות שמשק בית ממוצע מוציא בסביבות ה 25-40 אלף שקלים בחודש. מכאן אפשר להחליט איפה להוציא יותר ופחות, או האם בכלל להגדיל את מקורות ההכנסה או לשנות מקצוע.
לא משנה מה המטרה שלנו בסופו של יום, תמיד נוכל לראות את ההרגלים שלנו ואת העדפותינו האישיות דרך העקבות שהשארנו מאחורינו.

אדם שבוחר להתעלם, או לא להאמין למראה עיניו, כנראה צריך פסיכולוג כדי ללמוד לא לשקר לעצמו. אבל אני מניח שהמשפט הזה עושה את העבודה טוב כמו פסיכולוג, רק מפאת הפחד שאני משקר לעצמי.

להדרכה והכוונה בניהול תזרים מזומנים למשפחות, עסקים וחברות
nadavsheer@gmail.com
או בפייסבוק

ארנקים קריפטוגרפיים

ארנק קריפטו הוא תוכנה או מערכת המאפשרת אחסון של מילות מפתח פרטיות וציבוריות. בעזרת מילות מפתח אלו המשתמש יכול לשלוח, לקבל ולהסתכל על הנכסים שלו.

קרא עוד »

הרגלי חיסכון

לפני שמתחילים הרגלי חיסכון יש כמה צעדים מקדימים: א. לאגד את כל החובות קצרי הטווח ב. לאגד את כל החובות ארוכי הטווח ג. לאגד את

קרא עוד »

Donations

חינוך צריך להיות בחינם. אבל בינתיים שכר הדירה עוד לא :)